ویتامین "ب 1" ضمن تامین رشد طبیعی بدن، اشتها را در حد طبیعی نگه داشته و سلامت سیستم عصبی را حفظ می کند. به گزارش ایسنا، براساس اعلام کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ویتامین "ب 1 " در منابعی چون گوشت ، جگر ، دل ، قلوه ، زرده تخم مرغ ، غلات ، حبوبات ، سبوس و آرد گندم و نیز سیب زمینی وجود دارد. همچنین ویتامین "ب 2" که در جگر ، دل و قلوه ، تخم مرغ ، فرآورده های شیری و فرآورده های برگ سبز موجود است ، در سوخت و ساز کربوهیدرات ها ، چربی و پروتئین موقر بوده و مسئولیت شرکت در فعالیت های آنزیمی بدن و رساندن اکسیژن به با را نیز انجام می دهد. از سوی دیگر ویتامین "ب 3" نیز در همین منابع موجود است و نقش متابولیسمی ایجاد می کند. نیاسین نیز در حبوبات و بادام زمینی موجود است در کار مغز و حفظ سلامت دستگاه عصبی موثر است و ویتامین "ب 6" با نقش خونسازی رشد طبیعی و سوخت و ساز نقش موثر دارد. این ویتامین در انواع گوشت ، جگر ، شیر ، تخم مرغ ، حبوبات و غلات یافت می شود.